Herstellen monitoring Solis


Uw omvormer heeft geen verbinding meer met internet.
Door wijzigingen in instellingen en software van de (vele) merken en typen modem/routers bij internet-providers, en de wijzigingen die klanten in hun thuisnetwerken aanbrengen, is het voor GroenerLicht ondoenlijk om service te verlenen op de monitoring.

Tip: Google op zoekwoorden "herstel wifi (of LAN) omvormer Solis".
Dan vindt u allerlei bijdragen. Check vooral ook de "Video's".

Tip: Verbinding heractiveren? Dit doet u altijd overdag, wanneer de omvormer energie produceert.

Heeft u de juiste App? Verwijder eventueel de huidige App en download opnieuw (klik op logo hiernaast).

 
TP-Link
Zit er een TP-Link verbinding tussen uw omvormer en uw modem/router, herstart dan eerst beide apparaten.
Bekabelde/LAN verbinding heractiveren:
Zet de omvormer uit met de knop op het apparaat, en schakel de automaat in de meterkast uit (of schakel de werkschakelaar naast de omvormer uit.
Zet uw modem/router uit, en haal de stekker uit het stopcontact.
Wacht 10 minuten.
Zet uw modem/router aan.
Schakel de automaat in de meterkast of de lastscheider aan, en daarna pas de omvormer-knop.
Controleer de App.
Wifi/WLAN verbinding heractiveren:
Dit verschilt per type omvormer, en doet u bijvoorkeur vanuit de App.

TP-Link

PowerConn_TPLink.pdf
Herstart_TPlink.pdf

Data stick

LAN stick DLS
De verbinding tussen omvormer en modem/router gaat automatisch, zolang in de modem/router geen beperkingen zijn ingesteld. Is dat wel het geval, dan zal u met uw service provider contact moeten opnemen om de LAN-toegang van de omvormer open te stellen.

Solis_herstel_LAN.pdf

Wifi stick DLS-W

Wifi_herstel.pdf

Wifi stick DLS-W3
Wifi_herstel_DLS-W3.pdf